Professional Organizing

Opgeruimd verder

Opgeruimd verder na ingrijpend verlies

Wanneer je leven drastisch verandert door een ingrijpende gebeurtenis, zoals een echtscheiding, ernstige ziekte, langdurige mantelzorg of overlijden van een dierbare, heeft dat veel impact op jou en je directe omgeving, zowel privé als op het werk.
Je komt ineens in een rouwproces dat veel van je energie, tijd en aandacht vraagt. Daarnaast zijn er vaak allerlei praktische en administratieve zaken die snel geregeld moeten worden. Ingrijpend verlies betekent meestal ook fysiek afscheid nemen van dierbare spullen of spullen van een dierbare. Er kan zelfs sprake zijn van een verhuizing naar een andere woning of leegruiming van het huis van een dierbare.

Het is de kunst om te leren omgaan met de nieuwe realiteit. Maar wat als je niet weet waar te beginnen met opruimen? Wat als je het moeilijk vindt om spullen weg te doen waar zo veel emotie of herinnering aan hangt? Wat als je geen hulp kunt krijgen bij het leegruimen van dat vertrouwde huis? Wat als je je niet meer thuis voelt in je (nieuwe) huis? En wat als je zo druk bent met zorgen voor anderen dat je de greep op je eigen huishouden of administratie verliest?
Een professional organizer kan je helpen om meer ruimte, overzicht en rust in je huis en hoofd te krijgen. Zodat je opgeruimd verder kunt met dat wat belangrijk is.

Saudades Professional Organizing

Wil je weer een leefbaar huis en meer grip op je leven?

Wil je je weer thuis voelen in je (nieuwe) huis na een ingrijpende verandering?

Kun je steun gebruiken bij het opruimen van spullen van een overleden dierbare?

Heb je behoefte aan hulp bij ‘ontspullen’ in huis om je naasten te ontzorgen?

Wil je (meer) rust en ruimte in je hoofd om de dingen te doen die er écht toe doen?

Je hoeft het niet allemaal alleen te doen!

Opruimen, Ordenen en Organiseren

Als gecertificeerd professional organizer (opruimcoach) ondersteun en adviseur ik je bij het opruimen, ordenen, structureren en organiseren in huis. Door het brengen van orde, overzicht en structuur in huis, huishouden en administratie, krijg je ook meer rust en ruimte in je hoofd. En dat is niet alleen belangrijk voor het dagelijks functioneren, maar ook voor het nodige rouwproces en een duurzame balans in je nieuwe levenssituatie. Je kunt heel veel zelf, maar hoeft het niet allemaal alleen te doen. Ik help je graag om je leven op eigen kracht en wijze (weer) op de rit te krijgen.

Opruimen van
dierbare spullen

Wanneer je het moeilijk vindt om dierbare spullen of spullen van een dierbare uit te zoeken en weg te doen, help ik je daarin een weg te vinden. Op een respectvolle en gestructureerde manier kijken we wat blijft of weggaat en wat een andere bestemming of vorm krijgt. Want als je iets dierbaars loslaat, kun je het op een andere manier vasthouden. En dat geeft letterlijk en figuurlijk ruimte voor iets nieuws.

Grip op je leven
in een leefbaar thuis

Wanneer je door omstandigheden de orde en het overzicht in huis kwijt bent en niet weet waar te beginnen met opruimen, help ik je om weer grip op je spullen, tijd, administratie en huishouden te krijgen. Ik ondersteun en coach je bij het opruimen, sorteren, ordenen en organiseren van spullen en administratie. Samen maken we de boel weer op orde en creëren we een leefbaar thuis.

Opruimen in
de laatste levensfase

Wanneer je niet lang meer te leven hebt en besluit om (een deel van) je spullen weg te doen, help ik je met het maken van keuzes, sorteren en verdelen van de spullen. Ook als je je nabestaanden niet wilt ‘opzadelen’ met jouw spullen, help ik je met ‘ontspullen’. Door dit (alvast) op jouw manier te regelen, krijg je meer rust en ruimte in je hoofd en kun je je richten op de mensen en dingen die voor jou belangrijk zijn.

Pas als je loslaat wat je dierbaar is, kun je het anders vasthouden

Voel je (weer) thuis in je eigen huis

Thuis is waar je je veilig en vertrouwd voelt en waar je de rust en ruimte vindt om op te laden, jezelf te zijn en je tijd te besteden aan mensen en dingen die er écht toe doen. Het is de basis van waaruit je de hele wereld aan kunt, juist als het leven je tegen zit.
Wanneer door een ingrijpende verandering in je leven, zoals een echtscheiding, verhuizing of overlijden van een dierbare, je huis niet meer als jouw thuis voelt, doet dat veel met je. Gevoelens van onrust, onzekerheid, verdriet en gemis kunnen je uit balans brengen en je belemmeren in je dagelijks functioneren.

Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het thuisgevoel is om een betekenisvol verlies te kunnen omarmen en dragen. Ook heb ik ervaren dat daar soms niet eens veel voor nodig is. Soms is dat het anders inrichten van je huis, bewust opruimen van spullen van een overleden dierbare of juist wegdoen van spullen die je al lang niet meer gebruikt. Maar het creëren van een ‘koesterplekje’ voor dierbare herinneringen kan ook heel veel doen. Voor iedereen is dat anders.
Ik help je dan ook graag om jouw huis (weer) als thuis te laten voelen, zodat je rust en ruimte in je hoofd krijgt om op eigen kracht en eigen wijze je leven (weer) op te pakken.

Ruimte en rust in je huis geeft rust en ruimte in je hoofd

Hoe professional organizing werkt

Alles begint met een persoonlijk kennismakingsgesprek. Dit gesprek is kosteloos en vrijblijvend. Ik kom bij je langs om nader kennis te maken en een indruk te krijgen van de huidige situatie. In ongeveer een uur bespreken we jouw wensen en mogelijkheden en wat ik daarin voor je kan en mag betekenen. Hoe lang een opruimtraject duurt, hangt onder meer af van het beschikbare budget, jouw situatie en leefomgeving, hoe je fysieke en mentale gezondheid is en hoe snel je beslissingen kunt nemen. Ik werk daarom op afspraakbasis. Dat betekent dat we per keer een plan van aanpak maken en bekijken hoe we eventueel daarna verder gaan.

Saudades Vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek

Wanneer we besluiten samen aan de slag te gaan, plannen we een werkafspraak. Die duurt meestal 3 uur maar kan variëren, afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden, van minimaal twee uur tot maximaal vier uur. Tijdens deze werkafspraak gaan we samen aan de slag met opruimen, ordenen en organiseren. Wat kan en mag weg, wat wil je hoe bewaren, etc. Ik coach, ondersteun en adviseer je bij het hele proces. Jij bepaalt het tempo en wat op dat moment belangrijk en mogelijk is om te doen. Jij neemt zelf je eigen beslissingen, ook over wat er met de spullen gebeurt. Zo houd je zelf de touwtjes in handen!

Saudades Professional organizing

Aan het eind van de eerste werkafspraak bespreken we of er nog een vervolg komt. Dit ligt aan jou en de situatie. Jij weet zelf als beste wat je in deze periode nodig hebt en of je mijn hulp als professional organizer nog verder kunt en wilt gebruiken. Enige tijd na de laatste werkafspraak neem ik contact met je op om te vragen hoe het gaat. Indien nodig of gewenst kunnen we ook dan weer een werkafspraak maken. Na de laatste werkafspraak kun je bij mij per telefoon of email terecht voor ondersteuning en advies op afstand.

Saudades Nazorg met een hart

Goed om te weten

Mijn ondersteuning en advies is altijd maatwerk dus afgestemd op jouw persoonlijke situatie, wensen en behoeften. Hierbij ga ik altijd uit van jouw eigen mogelijkheden, kracht, zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid. Ik doe mijn werk graag op een persoonlijke, professionele en respectvolle manier met geduld, enthousiasme en creativiteit. Ik ben betrokken en integer en heb begrip en respect voor jouw eigendommen, privacy en omgeving. Als tijdens het kennismakingsgesprek blijkt dat ik zelf niet aan jouw vraag kan voldoen, dan help je graag met het vinden van de persoon of instantie die dat wel kan.

Saudades - aandacht en steun op maat

Tarief 2020
Het kennismakingsgesprek is gratis en vrijblijvend. Ook als er geen vervolg komt.Mijn uurtarief voor professional organizing bedraagt voor particulieren €55 (vrijgesteld van btw). Dit is inclusief kleine opruimmaterialen, zoals tabbladen, etiketten en notitieblokjes, en mijn ondersteuning en advies per telefoon/email tot 3 maanden na de laatste afspraak. Uurtarief is exclusief reiskosten van 20 cent per kilometer.

Regio
Ik werkt vooral in de omgeving van Heerenveen/Joure/Lemmer/Wolvega. Woon je verder weg? Neem dan gerust ook contact met me op. Dan kijken we wat mogelijk is.

Saudades - Goed om te weten | Contact

Saudades, persoonlijke en betrokken aandacht en ondersteuning bij verlies

"Ik help je graag verder."

Kun je mijn hulp gebruiken?
Wil je weten wat ik voor je kan betekenen?

Neem voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek gerust contact met mij op.

Volg mij via social media: